Het is veel voorkomende probleem dat het originele roestvast stalen (RVS) BMW uitlaatspruitstuk van de 6 cilinder turbo dieselmotoren breekt/scheurt door een slecht ontwerp en materiaal. Hierdoor kunnen uitlaatgassen al bij de motor ontsnappen.
Dit verbeterde gietijzeren uitlaatspruitstuk kan worden geïnstalleerd tegen een fractie van de kosten van een nieuwe origineel BMW roestvast stalen uitlaatspruitstuk dat weer opnieuw zal gaan lekken. Het uitlaatspruitstuk is ontworpen en gebouwd uit gietijzer dat niet meer gaat scheuren en is geschikt voor een directe vervanging van het originele BMW roestvast stalen uitlaatspruitstuk zonder aanpassingen.
Rookvorming onder de motorkap, roet onder de motorkap en de geur van uitlaatgassen (vooral bij stationair draaien). APK afkeur door lekkage uitlaatsysteem. Sissend geluid of geluid van gas ontsnappen. Uitlaatgas geur in de auto.
Het lekken van het uitlaatspruitstuk kan storingen veroorzaken zoals motorgeluid, langzamer turbo-respons, minder koppel en meer brandstofverbruik.
Om zeker te zijn van de fout is het de moeite waard om het uitlaatspruitstuk te inspecteren. Met behulp van een spiegel / lamp zou het mogelijk moeten zijn om het uitlaatspruitstuk te inspecteren. Scheuren zijn te herkennen aan roetaanslag en/of gassen die ontsnappen uit het spruitstuk.
Het komt vaak voor dat het roestvast stalen uitlaatspruitstuk gaat scheuren met uitlaatgas lekkage tot gevolg
De originele roestvast stalen BMW uitlaatspruitstukken gemonteerd op veel 6 cilinder BMW dieselmotoren scheuren vaak al na zo'n 100.000km. Deze spruitstukken schuren omdat deze niet goed bestand zijn tegen het continue uitzetten en krimpen van het materiaal door temperatuurwisselingen.
Installeer het verbeterde gietijzeren uitlaatspruitstuk tegen een fractie van de prijs van een origineel BMW roestvast stalen uitlaatspruitstuk die uiteindelijk ook weer gaat scheuren.
Installeer deze hoogwaardige gietijzeren uitlaatspruitstuk en ben voorgoed af van scheuren. Onze gietijzeren uitlaatspruitstuk is gefabriceerd van het beste materiaal voor toepassing als uitlaatspruitstuk en is bestand tegen een breed temperatuurbereik, uitzetten en krimpen. Gegoten uit één stuk stevig ijzer zonder lasnaden. Het uitlaatspruitstuk heeft precies dezelfde luchtstroom als het OEM-onderdeel, inclusief de verdeler in de turbo-sleuf, zodat de prestaties van de motor op geen enkele manier beïnvloed wordt.
Het uitlaatspruitstuk heeft vaste flensen voor een perfecte pasvorm. Het uitlaatspruitstuk wordt geleverd inclusief een complete montage kit; pakkingen, bouten, tapeinden en moeren.
3 SERIES E46 (06/1998 — 08/2006)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57, EUR, (AL91)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57, EUR, (AL92)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57, EUR, (ER91)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57, EUR, (ER92)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57, EUR, (ES92)
3 SERIES E46, 330D, TOURING, M57, EUR, (AP91)
3 SERIES E46, 330D, TOURING, M57, EUR, (AP92)
3 SERIES E46, 330D, TOURING, M57, EUR, (EL91)
3 SERIES E46, 330D, TOURING, M57, EUR, (EL92)
3 SERIES E46, 330XD, SEDAN, M57, EUR, (AS11)
3 SERIES E46, 330XD, SEDAN, M57, EUR, (EV91)
3 SERIES E46, 330XD, TOURING, M57, EUR, (AR91)
3 SERIES E46, 330XD, TOURING, M57, EUR, (EP71)
3 SERIES E46, 330CD, CONVERTIBLE, M57N, EUR, (BW91)
3 SERIES E46, 330CD, CONVERTIBLE, M57N, EUR, (BW92)
3 SERIES E46, 330CD, COUPE, M57N, EUR, (BV91)
3 SERIES E46, 330CD, COUPE, M57N, EUR, (BV92)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57N, EUR, (ED91)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57N, EUR, (ED92)
3 SERIES E46, 330D, SEDAN, M57N, EUR, (EJ92)
3 SERIES E46, 330D, TOURING, M57N, EUR, (EX91)
3 SERIES E46, 330D, TOURING, M57N, EUR, (EX92)
3 SERIES E46, 330XD, SEDAN, M57N, EUR, (ED71)
3 SERIES E46, 330XD, TOURING, M57N, EUR, (EX71)
5 SERIES E39 (12/1997 — 12/2003)
5 SERIES E39, 525D, SEDAN, M57, AUTO, EUR, (DL01)
5 SERIES E39, 525D, SEDAN, M57, AUTO, EUR, (DL02)
5 SERIES E39, 525D, SEDAN, M57, MANUAL, EUR, (DL91)
5 SERIES E39, 525D, SEDAN, M57, MANUAL, EUR, (DL92)
5 SERIES E39, 525D, TOURING, M57, AUTO, EUR, (DP01)
5 SERIES E39, 525D, TOURING, M57, AUTO, EUR, (DP02)
5 SERIES E39, 525D, TOURING, M57, MANUAL, EUR, (DP91)
5 SERIES E39, 525D, TOURING, M57, MANUAL, EUR, (DP92)
5 SERIES E39, 530D, SEDAN, M57, MANUAL, EUR, (DL71)
5 SERIES E39, 530D, SEDAN, M57, MANUAL, EUR, (DL72)
5 SERIES E39, 530D, SEDAN, M57, AUTO, EUR, (DL81)
5 SERIES E39, 530D, SEDAN, M57, AUTO, EUR, (DL82)
5 SERIES E39, 530D, TOURING, M57, MANUAL, EUR, (DP71)
5 SERIES E39, 530D, TOURING, M57, MANUAL, EUR, (DP72)
5 SERIES E39, 530D, TOURING, M57, AUTO, EUR, (DP81)
5 SERIES E39, 530D, TOURING, M57, AUTO, EUR, (DP82)
5 SERIES E60 (02/2002 — 02/2007)
5 SERIES E60, 525D, SEDAN, M57N, EUR, (NC51)
5 SERIES E60, 525D, SEDAN, M57N, EUR, (NC52)
5 SERIES E60, 530D, SEDAN, M57N, EUR, (NC71)
5 SERIES E60, 530D, SEDAN, M57N, EUR, (NC72)
5 SERIES E61 (11/2002 — 02/2007)
5 SERIES E61, 525D, TOURING, M57N, EUR, (NJ51)
5 SERIES E61, 525D, TOURING, M57N, EUR, (NJ52)
5 SERIES E61, 530D, TOURING, M57N, EUR, (NJ71)
5 SERIES E61, 530D, TOURING, M57N, EUR, (NJ72)
7 SERIES E38 (12/1997 — 07/2001)
7 SERIES E38, 730D, SEDAN, M57, AUTO, EUR, (GE61)
7 SERIES E65 (11/2001 — 02/2005)
7 SERIES E65, 730D, SEDAN, M57N, AUTO, EUR, (GM21)
7 SERIES E65, 730D, SEDAN, M57N, AUTO, EUR, (GM22)
X3 E83 (01/2003 — 08/2005)
X3 E83, X3 3.0D, SUV, M57N, EUR, (PB51)
X5 E53 (01/2000 — 09/2006)
X5 E53, X5 3.0D, SUV, M57, EUR, (FA71)
X5 E53, X5 3.0D, SUV, M57, EUR, (FA72)
X5 E53, X5 3.0D, SUV, M57N, EUR, (FB71)
X5 E53, X5 3.0D, SUV, M57N, EUR, (FB72)
BMW OEM artikelnummer: 11627788422, 11622248166, 11 62 7 788 422, 11 62 2 248 166
1x Gietijzer uitlaatspruitstuk (gelijk aan 11627788422, 11622248166)
3x Pakking uitlaatspruitstuk tegen cilinderkop (gelijk aan 11627798177)
1x Pakking uitlaatspruitstuk naar turbo (gelijk aan 11622244515)
3x Bouten uitlaatspruitstuk naar turbo (gelijk aan11652243402)
12x Zelfborgende koperen flensmoeren (gelijk aan 11627789015)
12x Tapeinden cilinderkop (gelijk aan 11127791553)
Bekijk hieronder alle reviews van onze klanten
Herstel:
M10x35 is benodigd.
Spruitsuk dikte is 20mm dan de pakking nog.
De originele boutjes zijn M10x25.
De drie bouten om de turbo vast te zetten aan het gietijzeren spruitstuk zijn te kort.
De flens van de gietijzeren versie is namelijk dikker dan de RVS versie.
M8x30 is benodigd.
Als je de oude zou willen gebruiken, zou deze er slechts twee gangen ingaan, dat is vragen om problemen.
Tip voor Veo-store:n Lever de drie M8x30 boutjes erbij.
Voor de rest prima set.
Top zeker een aanrader, heel goede service!!!
Goede prijs en kwaliteit. 1 klein verbeterpunt zijn de moeren. Die draaien er veel te schroef zijn dan wel borgmoeren maar de originele gaan een stuk beter
super snelle levering en past super
Wat vind je van het artikel?