Mercedes 2.7CDI OM647 OM612 Wervelkleppen Verwijder Kit

Artikelnummer: VQP0177
TFMT
Mercedes 2.7CDI OM647 OM612 Wervelkleppen Verwijder Kit VQP0177 (1) Mercedes 2.7CDI OM647 OM612 Wervelkleppen Verwijder Kit VQP0177 (2)
Mercedes 2.7CDI OM647 OM612 Wervelkleppen Verwijder Kit VQP0177 (1)
Mercedes 2.7CDI OM647 OM612 Wervelkleppen Verwijder Kit VQP0177 (2)

Mercedes 2.7CDI OM647 OM612 wervelkleppen verwijder kit voor het verwijderen van de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk. Complete kit met pakkingen.

Staat: Nieuw

Gewicht: 0,200

89,95
per kit
Op voorraad Uit voorraad leverbaar
  • Gratis verzending vanaf € 75,-
  • Op werkdagen voor 16:00u besteld, dezelfde dag verstuurd!
  • Snelle levering uit eigen magazijn (NL)

Omschrijving

MERCEDES 2.7CDI OM647 OM612 WERVELKLEPPEN VERWIJDER KIT


Deze verwijder kit behandelt de algemene storing van de Mercedes-Benz 2.7 CDI OM647 en OM612 Diesel Swirl flaps / wervelkleppen die zich in het inlaatspruitstuk bevinden.

Alle componenten in deze kit helpen u het veel voorkomende defect in het inlaatspruitstuk te verhelpen door de wervelkleppen volledig te verwijderen, hierdoor kan de motor weer vrij ademen zonder weerstand van slecht werkende of vervuilde wervelkleppen. 

Deze speciale kit met nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen is compleet voor het verwijderen en afdichten van de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk van de Mercedes OM647 en OM612 dieselmotoren.


OORZAAK


De wervelkleppen in het inlaatspruitstuk worden bedekt met koolstofafzettingen die de luchtstroom beperken en kunnen falen

De wervelkleppen zijn ontworpen om te sluiten bij lagere snelheden om het koppel te verbeteren en vervolgens te openen bij hogere toerentallen voor een betere brandstof / luchtverhouding.

In de loop der jaren wordt echter roet opgebouwd op deze bewegende delen en binnen in het inlaatspruitstuk. Op internet zijn diverse afbeeldingen te vinden die laten zien dat deze spruitstukken extreem vervuild zijn met koolstofafzettingen, waardoor de wervelklepcomponenten erg zwaar worden belast.

Niet alleen beperkt dit de luchtstroom en prestaties, in sommige gevallen heeft dit geleid tot het afbreken van de wervelklepcomponenten die in de motor terecht komen.


MODELLEN


2.7CDI (5 cilinder) motoren: OM647 & OM612

Mercedes-Benz C-Klasse

Mercedes-Benz C-Klasse (W203) C 270 CDI (203.016), 125kW/170PK, 12.2000-02.2007
Mercedes-Benz C-Klasse (W203) C 270 CDI (203.016), 120kW/163PK, 12.2000-02.2007
Mercedes-Benz C-Klasse T-Model (S203) C 270 CDI (203.216), 125kW/170PK, 03.2001-08.2007
Mercedes-Benz C-Klasse T-Model (S203) C 270 CDI (203.216), 120kW/163PK, 03.2001-08.2007

Mercedes-Benz CLK
Mercedes-Benz CLK (C209) 270 CDI (209.316), 125kW/170PK, 10.2002-05.2009
Mercedes-Benz CLK (C209) 270 CDI (209.316), 120kW/163PK, 02.2003-06.2006

Mercedes-Benz E-Klasse 
Mercedes-Benz E-Klasse (W210) E 270 CDI (210.016), 125kW/170PK, 07.1999-03.2002
Mercedes-Benz E-Klasse (W210) E 270 CDI (210.016), 120kW/163PK, 07.1999-03.2002
Mercedes-Benz E-Klasse T-Model (S210) E 270 T CDI (210.216), 120kW/163PK, 02.2000-03.2003
Mercedes-Benz E-Klasse T-Model (S210) E 270 T CDI (210.216), 125kW/170PK, 07.1999-03.2003
Mercedes-Benz E-Klasse (W211) E 270 CDI (211.016), 130kW/177PK, 03.2002-12.2008
Mercedes-Benz E-Klasse (W211) E 270 CDI (211.016), 120kW/163PK, 03.2002-12.2008
Mercedes-Benz E-Klasse T-Model (S211) E 270 T CDI (211.216), 130kW/177PK, 03.2003-07.2009
Mercedes-Benz E-Klasse T-Model (S211) E 270 T CDI (211.216), 120kW/163PK, 03.2003-07.2009

Mercedes-Benz M-Klasse
Mercedes-Benz M-Klasse (W163) ML 270 CDI (163.113), 120kW/163PK, 12.1999-06.2005


REFERENTIE


Mercedes artikelnummer: A6120900337, A6120901037, A6120901937, 71-34473-00, 713447300


INHOUD


5x RVS bouten
5x RVS bus
5x Gegalvaniseerde kroonmoer
5x Gegalvaniseerde splitpen 
5x Viton O-ring (bestand tegen hoge temperaturen, oil en vetten)
5x Inlaatspruitstuk pakking (Victor Reinz)

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen

Review toevoegen

Wat vind je van het artikel?

5,0