Deze verwijder kit behandelt de algemene storing van de Audi, Seat, Skoda en VW 2.0 TDI Common-rail diesel wervelkleppen (Swirl flaps) die zich in het 'kunststof' inlaatspruitstuk bevinden. Alle componenten in deze kit helpen u het veel voorkomende defect in het inlaatspruitstuk te herstellen.
Speciaal ontworpen aluminium pluggen met nieuwe inlaatspruitstuk pakking voor het verwijderen en afdichten van de wervelkleppen in een kunststof inlaatspruitstuk.
De wervelkleppen in het inlaatspruitstuk worden bedekt met koolstofafzettingen die de luchtstroom beperken en kunnen falen
De wervelkleppen zijn ontworpen om te sluiten bij lagere snelheden om het koppel te verbeteren en vervolgens te openen bij hogere toerentallen voor een betere brandstof / luchtverhouding.
In de loop der jaren wordt er een combinatie van oliedampen (carterventilatie) en roetdelen (EGR) op de wervelkleppen en in het inlaatspruitstuk opgebouwd. Op internet zijn diverse afbeeldingen te vinden die laten zien dat deze spruitstukken extreem vervuild zijn met koolstofafzettingen, waardoor de wervelklepcomponenten erg zwaar worden belast.
Niet alleen beperkt dit de luchtstroom en prestaties, in sommige gevallen heeft dit geleid tot het afbreken van de wervelklepcomponenten die in de motor terecht komen.
Verwijder de wervelkleppen en sluit deze af met onze kit, verbeter de luchtstroom en voorkom toekomstige problemen
Verwijder de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk en maak je nooit meer zorgen over de wervelkleppen in uw motoren. De aluminium pluggen in onze kit zijn ontworpen om de openingen, die ontstaan na het verwijderen van de wervelkleppen, weer goed af te dichten zodat de luchtstroming geen hinder heeft.
Het verwijderen van de wervelkleppen heeft geen invloed op de prestaties van het voertuig en in sommige gevallen is de prestatie verbeterd omdat deze componenten (en brokken koolstofaanslag die eraan zijn bevestigd) worden verwijderd.
De bedieningsmotor (actuator) van de wervelkleppen blijft aangesloten en werkt normaal, enkel de verbinding naar de wervelkleppen regelstang komt te vervallen, deze zal dan ook een P2015 foutcode weergeven. Deze foutcode zal dan ook moeten worden weggeschreven in de ECU of u kunt gebruik maken van onze P2015 reparatie steun. Klik hier om deze reparatiesteun te bekijken.
VAG 2.0 TDI viercilinder common-rail motoren 2008 - 2014 met 'kunststof' inlaatspruitstuk zoals hieronder afgebeeld.
Niet geschikt voor V6 TDI of 2.0 Benzine Turbo motoren.
Alleen te gebruiken op een kunststof inlaatspruitstuk met onderdeelnummer 03L129711AG met V157 actuator motor.
Het inlaatspruitstuk kan per motor verschillen. Controleer daarom altijd het onderdeelnummer op het voertuig voor u deze besteld.
Audi; A3, A4, A4 Allroad, A5, A6, Q3, Q5, TT
Seat; Alhambra, Altea, Exeo, Ibiza, Leon, Toledo
Skoda; Octavia, Superb,Yeti
Volkswagen; Amarok, Beetle, CC, Eos, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Tiguan, Touran, Transporter
Motorcodes;
CAAB 2.0 TDI 102pk
CAGA 2.0 TDI 143pk
CAGB 2.0 TDI 136pk
CAGC 2.0 TDI 120pk
CAHA 2.0 TDI 170pk
CAHB 2.0 TDI 163pk
CBAA 2.0 TDI 136pk
CBAB 2.0 TDI 140pk
CBAC 2.0 TDI 143pk
CBBB 2.0 TDI 170pk
CBDA 2.0 TDI 136pk
CBDB 2.0 TDI 140pk
CBDC 2.0 TDI 110pk
CEGA 2.0 TDI 170pk
CJAA 2.0 TDI 140pk
CMEA 2.0 TDI 143pk
Genoemde modellen/motorcodes zijn enkel ter indicatie. Controleer altijd eerst het inlaatspruitstuk of de kit gebruikt kan worden.
03L129711AG
8x Aluminium tussenplaten
1x Aluminium eindpluggen
1x Inlaatspruitstuk pakkingen
Pakkingen zijn afkomstig van het merk Victor Reinz, dus van goede kwaliteit.
Precisie bewerkt tot de beste toleranties voor de perfecte pasvorm, met behoud van een luchtdichte passing. Aluminium pluggen zonder mechanische delen die defect kunnen gaan.
Nog geen beoordelingen
Wat vind je van het artikel?