Het is een veel voorkomend probleem dat de nylon bus in de schakelpook slijt van Opel's uitgevoerd met een F23 versnellingsbak. Door deze slijtage krijgt de schakelpook teveel speling wat het schakelen in de juiste versnelling erg lastig maakt. Met onze reparatie kit kunt u dit probleem oplossen tegen een fractie van de kosten van een compleet nieuw schakelpook mechanisme.
De schakelpook voelt los en heeft veel speling wat vaak het schakelen erg lastig maakt. Het is vaak vooral de achteruit en de 1e versnelling die lastig te selecteren zijn of het kost extra veel kracht de schakelpook in de juiste versnelling te krijgen.
De nylon bus in de schakelpook mechanisme slijt waardoor de schakelpook teveel speling krijgt.
Binnen in het schakelpook mechanisme zit een nylon (plastic) bus die op een kogelgewricht draait. Na verloop van tijd slijt het zachte nylon wat leidt tot overmatige speling op het kogelgewricht. Door deze speling kan de schakelpook van boven naar beneden worden bewogen. Hierdoor voelt de schakelpook erg los en is het lastig om de versnellingen goed te selecteren.
Voorheen was de enige oplossing voor dit probleem het vervangen van de gehele schakelpook mechanisme aangezien het defecte onderdeel niet los te verkrijgen was. Met deze reparatie kit kunt u dit probleem goedkoop herstellen.
Plaats de nieuwe nylon bus uit deze kit en zorg ervoor dat de speling op de schakelpook wordt verholpen
De vervangende bus in de kit past precies op dezelfde manier als het origineel onderdeel en zal ervoor zorgen dat de schakelpook weer als origineel gaat aanvoelen. Weer een duidelijke scherpe schakeling tussen de versnelling en een schakelpook zonder speling. Klik hier voor de instructievideo.
In de kit zit ook de scharnierpen voor de zijdelingse bewegingsstang. Deze kunnen na loop van tijd ook slijten wat extra speling op de schakelpook als gevolg kan hebben. Ook dit onderdeel heeft een perfecte pasvorm dat direct als vervangend onderdeel gebruikt kan worden zonder enige aanpassingen aan het schakelpook mechanisme.
De kit is alleen te gebruiken voor de onderstaande voertuigen waarvan de achteruit rechtsonder zit (niet links boven!)
Zowel benzine als dieselmotoren 1.7 - 2.0 - 2.2 liter uitgevoerd met een F23 versnellingsbak met kabelbediening.
Opel Astra G - (1998 - 2009)
Opel Astra H - (2004 - 2014)
Opel Combo C - (2001 - 2011)
Opel Meriva A - (2002 - 2009)
Opel Vectra B - (1999 - 2003)
Opel Vectra C - (2003 - 2008)
Opel Signum - (Vanaf 2003)
Opel Zafira A - (1998 - 2005)
1x Schakelpook bus
1x Scharnierpin
3x O-ring
Bekijk hieronder alle reviews van onze klanten
Van potje roeren naar schakelen als nieuw.Het werk dat je hiervoor doet loont zich vanaf de eerste schakeling. Topoplossing. VEO werkt correct en houdt je van elke stap bestelling/verzending op de hoogte. Zo hoort het. Top.
Zeer tevreden . Beetje priggelen maar werkt weer als nieuw.
degelijke oplossing voor een goede prijs,simpel te monteren
Werd snel geleverd. En werkt perfect. De OPC schakelt weer zoals het hoort. Lekker strak en zonder problemen
Goed
Wat vind je van het artikel?